KRALJ JE MRTAV, ŽIVEO KRALJ: Debitovala nova Mercedes-Benz S-klasa!

Nakon višemesečnog najavljivanja i „tizovanja“, Mercedes je juče i zvanično predstavio novu S-klasu, koja je putem video link prikazana i medijima u Srbiji

Automobil koji za mnoge „obične smrtnike“ predstavlja sinonim prestiža i luksuza (ako izuzmemo superluksuzne brendove), Mercedesova S-klasa vrlo često je sa sobom donosila i pregršt tehničkih novina i novih bezbednosnih sistema.

Tu tradiciju nastavlja i sada, predstavljanjem nove, sedme generacije ove popularne limuzine, za koju u Mercedesu tvrde da je njihov tehnički najnapredniji automobil koji je ikada stigao do serijske proizvodnje, a čije smo pojedine sisteme već ranije predstavili.

Dovoljno je samo spomenuti, novu, drugu generaciju MBUX infotejnmenta, koji sada stiže sa čak pet displeja u vozilu, od kojih su neki sa OLED tehnologijom. Pritiskom na taster, novi 3D ekran upravljačkog programa po prvi put omogućava prostornu percepciju scene sa stvarnim 3D efektom. Tu je i veliki head-up displej sa sadržajem proširene stvarnosti, a na primer, prilikom kretanja, animirane strelice za isključenje se virtuelno i projektuju na kolovoznu traku.

Koristeći kamere na gornjoj delu instrument table i algoritme za učenje, MBUX Interior Assist prepoznaje i predviđa namere putnika. To čini tumačenjem pravaca glave, pokreta ruku i govora tela, a odgovara odgovarajućim funkcijama vozila. Na primer, ako vozač pogleda preko ramena prema zadnjem staklu, Interior Assist automatski otvara „zavesu“ zadnjeg prozora.

Kada S-klasi, kojim slučajem, preti bočni udarac od strane drugog vozila, karoserija se za sveka par desetinki podiže zahvaljujući opcionom E-Active Body Control sistemu oslanjanja. Ovo je nova funkcija Pre-Safe Impulse Side koja za cilj ima da smanji opterećenja koja deluju na putnike jer usmerava sile udara ka posebno otpornim elementima konstrukcije donjeg dela vozila.

Tu je i revolucionalna tehnologija farova Digital Light koja omogućava potpuno nove funkcije, kao što su projekcija simbola upozorenja na put ispred. U svakom „faru“, Digital Light ima svetlosni modul sa tri snažne LED diode, sa svetlošću koja se prelama i usmerava do 1,3 miliona mikro ogledala.

Što se tiče vizuelnog nastupa, nova S-klasa predstavlja evoluciju prethodnika, s tim da su najveće izmene u vidu drugačijih svetlosnih grupa, rekli bismo skladnije dizajniranih, većeg grila i usisnika vazduha integrisanog u „branik“ ispod, dok je pozadi S-klasa sada znatno elegantnija i dopadljivija.

Ukupna dužina vozila iznosi nešto preko pet metara (5179 mm), odnosno 5289 milimetara ukoliko je reč o verziji sa dužim međuosovinskim rastojanjem. Kada smo kod njega, treba reći da ono sada iznosi 3106 mm, što je za 71 mm više u odnosu na prethodnika, dok „produžena“ S-klasa ima 3216 mm razmak između točkova.

Povećane dimenzije nagoveštavaju da je u enterijeru sada i više prostora za putnike, naročito pozadi, mada je i ranije S-klasa mogla da se pohvali sasvim dobrom „komocijom“, kako napred, tako i pozadi. Poboljšana je i zvučna izolacija, sve u cilju povećanja komfora.

Kada je reč o pogonskim jedinicama, Mercedes je ponudio baš širok izbor benzinskih i dizel agregata, dok se plug-in hibrid S 580e, kao i snažni 4,0-litarski V8 od 500 „konja“ u S580, očekuju nešto kasnije. Trenutno, nudi se S 350d sa 3,0-litarskim turbo dizelom od 286 KS i 600 Nm, koji stiže i u 4MATIC verziji sa 4x4 pogonom. Na raspolaganju je i S 400d 4MATIC, koji je, u suštini, isti agregat, ali snage 330 „konja“ i 700 Nm.

Što se benzinaca tiče, tu su trenutno raspoloživa dva modela, oba sa tzv. mild-hybrid tehnologijom. Prvi je S 450 4MATIC kojeg pokreće 3,0-litarski turbo motor od 367 KS i 500 Nm, uz dodatnih 22 KS i 250 Nm dobijenih od 48-voltnog EQ Boost sistema. S 500 4MATIC raspolaže sa 435 KS i 520 Nm, uz takođe dodatnih 22 KS i 250 Nm „električne pomoći“.

Kako u Mercedesu najavljuju, „perjanica“ ponude biće S63e AMG i S73e AMG, koje će pokretati 4,0-litarski V8 biturbo, u saradnji sa elektromotorom zaduženim dodatni pogon na zadnjoj osovini. Prema prvim informacijama, S63e AMG trebalo bi da raspolaže sa oko 700 „konja“ dok će S73e AMG imati preko 800 konjskih snaga!

Takođe, u Maybach verziji očekuje se i veliki 6,0-litarski V12 twin-turbo benzinac, koji trenutno pokreće S 650 Maybach, ali nije poznato da li će i on dobiti „pomoć“ elektromotora. Što se tiče Coupe i Cabriolet verzije, one će za sada ostati u ponudi, bazirane na „staroj“ S-klasi, a postoje neke indicije da možda i neće dobiti svoje naslednike.

Đorđe Pavićević/TopSpeed